Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Tyska!

Av Elin - 13 augusti 2014 16:40

Nu det senaste, hmm från typ dagen efter att jag kom hem från finland.. och de gjorde vi nog den 29/7. Men iallafall det jag tänkte säga var att jag, Nikki och Cattis har varit och badat mycket. Alla utom en gång så har vid vart vid sandviken. Den udda gången var vi med Nikkis bror och kompis vid ekudden. :)

Men för några dar sen när vi var på ekudden så såg vi att lite undangömt så satt det en helt gäng med människor vid en öppen eld. Vi skrek hej till dom från vattnet och vi fick reda på att dom var tyskar så vi fick prata engelska med dom. dom frågade om vi ville komma till dom men det vågade vi inte. Så efter att vi hade badat klart efter typ två timmar så åkte vi hem igen och sen dess har jag vart helt såld på dom...

Dagen efter så åkte vi till sandviken igen och när vi kom längre ut i vattnet så såg vi på samma ställe att det satt folk runt en eld.. Dagen innan så hade vi skrikit massor på tyska till dom och sådär.. dock inget elakt!
Men tre av killarna gick ut på några stenar så att dom var hyffsat nära oss och så frågade dom på engelska om vi hade vart där igår också.. och då fick vi ju säga att det hade vi vart. Dom sa ocksåå att dom tyvkte att vi vcar helt crazy som kunde bada sååå länge för enligt dom så vart det svinkallt! Vårt svar blev "cuz we are swedish!" Det skrattade dom länge åt.

Dom frågade också om vi ville komma dit denna dagen och vi sa kanske. Så när vi hade badat klart efter ett bra tag så gick vi upp och gick till dom. Det var jättepinsmt och vi bara stod där. Någon stackare offrade oss sitt liggunderlag att sitta på.. tyvärr så fick han nog sen erfara att vi var blöta när vi satt på det.
Allihopa var killar och bodde i tyskland. dom va typ 16-17-18 år tror jag. Va hette dom? typ Jonathan. Luis, Lucian, Sidney (coolt namn 8)), Toni, Adam och typ 3 till som ja inte minns. ^^

Dom var jättesnälla och grymt gulliga allihopa! Jag/vi är helt chockade att sååå många såå snygga killar ville snacka med oss.. haha ytligt men men..
vi fick iallafall två av killarnas nummer och har typ addat dom flesta på facebook nu.. Hoppas vi håller kontakten med dom! Dom var alltså på typ en semester här i Sverige.

Haha juste! Vi lärde dom lite svenska också och det var typ den gulligaste jag har hört i mitt liv!

Haha nää nu måste sluta skriva om dom stackarna!
Annars så har jag inte gjort så mycket.. vet inte om ja har skrivit här att jag ens vart i finland? I vilket fall så har jag vart det och det var faktiskt inte speciellt kul.. Vi gjorde typ inget och det var snuskigt varmt!
I förra helgen så åkte mamma, pappa o Markus ner till skåne också och hälsade på nåra vi känner där och jag o anton vart här hemma själva för Simon var hos Sofia och David.
Ne nu har jag inget mer att skriva faktiskt.
Eller jo.. skolan börjar om exakt en vecka nu och det börjar kännas jobbigt! Vill inte liksom. :/
Aja de blir nog bra.. Ha de gött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 18 januari 2015 17:14

Som vanligt så går det typ hundra år mellan gångerna som jag skriver här.. Det är inte meningen men det finns ju liksom alltid nåt annat att göra, jag är lat men jag vill ändå skriva här för så kan jag minnas sen xD Jag vet inte vad jag ska skriva fö...

Av Elin - 6 november 2014 12:42

Sitter i skolan o väntar på att nåt ska hända. Astråkigt. Mår inte så bra xd såååååå mycket just nu.. kanske skriver sen om ja orkar. Pappa, Dennis, mamma, Simon, Markus, Farmor, Farfar, Grannarna, Juni, Skolan. Allt. ...

Av Elin - 6 oktober 2014 19:50

Händer både mycket och ingenting för tillfället. I onsdags så var det begravning för lilla Dennis. Det var jättefint! Han är älskad storebror. <3   I fredags så var alla estetare i Göteborg och kollade på tre föreställningar som alla var jätte...

Av Elin - 29 september 2014 22:14


Som rubriken säger så har jah färgat håret så att de ska se okej ut på begravningen. Det är knallrött! För övrigt så fick vi skoldatorerna idag och så har jag vart med nikita hela dan. Vi har fixat i husvagnen, käkat pizza och färgat hår. Riktigt tr...

Av Elin - 24 september 2014 22:00

Min "lilla" storebror?

Presentation


Jag heter Elin, är 15 år och jag tänkte bara skriva om mitt liv. Alla upp och nedgångar liksom. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards